Personeel gezocht voor heropening zwembad

Op 7 mei 2013

In januari 2011 moest het zwembad onverwachts dicht, nadat er een grote scheur in een van de dakspanten was ontdekt. Na juridisch touwtrekken konden de herstellingswerken begin dit jaar beginnen.

De gemeente brengt nu alles administratief in orde. Een knelpunt is dat de werking van het zwembad vroeger toevertrouwd was aan een verzelfstandigde vzw, maar dat de wet dat vanaf volgend jaar niet meer toelaat.

'We zijn op zoek naar dertien mensen', zegt schepen ­van Sport Miguel Delacroix (IC-GB). 'Eerst doen we een voorstel aan de mensen die destijds moesten vertrekken. Hoeveel oud-werknemers er precies terugkeren, weet ik niet. Sommigen zijn een heel andere richting uitgegaan. Zo heeft er iemand een lerarenopleiding gevolgd. We hopen zoveel mogelijk mensen van vroeger weer aan te trekken, want zij hebben de nodige ervaring.'

De werkzaamheden aan het zwembad zouden nog voor de bouwvakantie klaar zijn. Dat betekent niet dat daags nadien het zwembad weer open is. 'Momenteel worden de laatste twee van de zes balken afgewerkt', zegt ­Delacroix. 'Een exacte datum durf ik op de opening niet kleven. Het zwembad kan pas open gaan als er een goed opgeleid en ervaren team klaar staat. Maar de uiterste deadline is 1 september. Met de scholen is er al overleg over het opmaken van de planning.' (ssj)