N-VA RODE WENST ALLE VOORBIJGANGERS EEN PRETTIGE VLAAMSE FEESTDAG

Op 11 juli 2017, over deze onderwerpen: 11 juli, 11 juli en andere Vlaamse aangelegenheden, Acties
11 juli 2017 - N-VA Sint-Genesius-Rode

Voor de tweede keer plaatste N-VA Sint-Genesius-Rode op de grote verkeersas door de gemeente een grote banner ter gelegenheid van de Vlaamse Feestdag. Op deze manier wil het bestuur van N-VA Rode alle voorbijgangers een “Prettige Vlaamse Feestdag” wensen, al was zeker niet iedereen daar even blij mee.

N-VA Sint-Genesius-Rode ging voor het tweede jaar op rij post vatten langs de Zoniënwoudlaan om de voorbijgangers een “Prettige Vlaamse Feestdag” te wensen. Anders dan vorige keer kwamen er dit jaar, naast talloze positieve reacties, ook wel ronduit vijandige reacties van automobilisten en voorbijgangers.
We kunnen niet anders dan concluderen dat burgemeester Rolin met zijn algemene brief om Franstalige inwoners aan te zetten zich te registreren als ‘Franstalig’, de communautaire rust helemaal heeft doen wegsmelten als sneeuw voor de waterige zomerzon” aldus N-VA voorzitster Marijke Cortvriendt.

Getrakteerd op middelvingers, getoeter en enkele niet mis te verstane (Franstalige) scheldwoorden is het voor N-VA Sint-Genesius-Rode duidelijk: de verkiezingskoorts bij de meerderheid is stilaan aan het stijgen en N-VA is en blijft nodig om de belangen van de Vlamingen in Rode verder te bewaken.

Met een open geest kijken we naar de wereld en naar andere culturen, vastbesloten niet toe te geven op onze eigenheid, op onze democratische waarden van vrijheid en rechtvaardigheid. Wij vragen respect voor onze taal en cultuur.” voegt de voorzitster er nog aan toe.
Vlaanderen is een gastvrij land. Rode is een gastvrije gemeente met gastvrije inwoners, maar dat betekent ook dat wie zich hier wil vestigen, zich ook zal moeten inburgeren. En die inburgering geldt niet enkel voor wie van buiten de landsgrenzen van België komt, ook voor anderstaligen die zich in Vlaanderen komen vestigen.

Een prettige Vlaamse Feestdag.